Akpınar 2013-2014 Eğitim Öğretim yılının başlaması nedeniyle bir mesaj yayınladı.

Genel 21 Eylül 2013 12:04
Videoyu Aç Akpınar 2013-2014 Eğitim Öğretim yılının başlaması nedeniyle bir mesaj yayınladı.
A
a

Akpınar’ın mesaj metni:

Saygıdeğer öğretmenlerimiz ve sevgili öğrencilerimiz. Yeni eğitim ve öğretim yılında sizlere başarılar diliyorum. Bu eğitim yılının Sultangazi ve ülkemiz için birlik ve beraberliğe, kardeşliğe vesile olmasını temenni ediyorum.

2013-2014 Eğitim Öğretim yılının başlangıcındayız. Ülkemizde yaklaşık 17 milyon öğrenci bugün ders başı yapıyor.

Eğitim camiası yine devasa sorunlarla karşı karşıyadır. Eğitimde en temel sorunumuz gerçekten “milli” bir anlayışa hala kavuşmamış olmamızdır. Milli görüş açısından olaya baktığımız zaman Talim ve Terbiyede birbirine zıt iki eğitim görmekteyiz. Bunlar:

Maneviyatçı eğitim: Peygamberlerin ve onlarla birlikte hareket eden maneviyatçı terbiyecilerin esas aldığı eğitim metodudur. Maneviyatçı eğitimin hedefi insanı yaratıldığı gaye istikametinde eğitmek ve kendisi ve içinde yaşadığı toplum için faydalı bir kimse olarak yetişmesini sağlamaktır.

Bu anlayış bir ıslah eğitim metodudur ve şu hususları hedeflemektedir:

a.   Talim ve terbiyeye maneviyatçı anlayışı hakim kılmak,

b.   Hakkı batıldan, hayrı şerden ayırıp hakka ve hayra tabi olan şuurlu nesiller yetiştirmek.

c.    Hakkın hâkim batılın zail olması ve bütün insanlığın ıslahı ve saadeti için hidayet, feraset, dirayet sahibi nesillere sahip olmak

Materyalist eğitim: Nemrutların, Firavunların, ve onların çizgisini benimseyen terbiyecilerin esas aldığı eğitim metodudur. Materyalist eğitimin hedefi insanı yaratıldığı gayeden uzaklaştırarak inkârcı ve maddeci kimseler olarak eğitmek ve dünya egemenlerinin hizmetkârlığını severek yapacak köleler yetiştirmektir.

Bu metot bir ifsat eğitimidir ve şu özellikleri kendisinde barındırır:

a.     Mefhum, bilgi ve fikir kirliliği merkezli, inkârcı ve maneviyatsız bir eğitim sistemi.

b.     Terör, savaş, fitne, kargaşa ve çatışma meşrepli nesiller üretmek,

c.     Üreten değil tüketen, maddeci ve bencil köleler yetiştirmek,

d.     Nesilleri küresel sermayenin ve ırkçı emperyalizmin, işbirlikçi insan gücünü yetiştirmek,

Bu iki eğitim anlayışı arasında ciddi bir çatışma vardır. Yetiştirmek istedikleri insan konusunda hiçbir benzerlikleri de yoktur. Birisi Allah’a kul yetiştirmeyi hedeflerken, diğeri kula köle yetiştirmek gibi bir amacı vardır.

Ülkemizde bu iki eğitimden hangisi yürütülmektedir?

Ülkemizde uygulanan eğitim maneviyatçı değil; batıcı, materyalist, dünyacı ve küreselci bir eğitim anlayışıdır.

Milletimizin evlatları batıcı, materyalist bir yaklaşımla emperyalist çağdaş uygarlığın nesnesi yapılmak isteniyor.

Bize dayatılan bu eğitimin muhtevasına da materyalist ve ateist anlayış hakimdir.

Ders kitapları hazırlanırken ahlak ve maneviyatımızın temel kaynakları ve külliyatı yok sayılmaktadır. İslami kavramlara yasaklar konulmuştur. Bu konuda genelgeler yayınlanmıştır. En büyük eğitimci Peygamberimiz olmasına karşılık okullarda ve üniversitelerde okutulan Etik derslerinde O’na ait hiçbir konuya yer verilmemektedir. Bu eğitim İslamsız bir muhtevaya sahip olduğu için, sistemin yetiştirdiği bu nesiller yabancı vakıfların ve kötü niyetli örgütlerin kullanabildikleri sadık kadroları olarak karşımıza çıkabilmektedir. Ülkemizde yaşanan son GEZİ olaylarının temelinde bu eğitim anlayışı mevcuttur.

Kökleri milli olmayan eğitim sistemimizin gençliğimiz üzerinde tahribatlarını şöyle sıralayabilir:

1.    Ülkemizde, bu eğitim anlayışıyla evlatlarımız şuursuz, maneviyatsız bir birey olarak yetiştirilmesi için yapılan deneylerde adeta bir kobay olarak kullanılmaktadır.

2.    Bu eğitim sistemi gençlerimizi hayata hazırlamaktan uzaktır.

3.    Bu sitem aile kurumunu eğitimin aslı unsurlarından birisi olmaktan çıkarmıştır. Böylelikle anne ve babalar çocuğun eğitiminde etkisiz hale getirilmiştir.

4.    Bu eğitim çevreyi manevattan uzaklaştırdığından, çevre ıslah edici özelliğini kaybetmiş, ifsat unsuru haline dönüşmüştür. Televizyonlar ve sokaklar adeta maneviyat hırsızları gibi olmuş ve manevi soygunda birbirleriyle yarışır hale gelmiştir.

5.    Okullar ve üniversiteler ıslah yuvası olmaktan ziyade birer ifsat merkezleri haline dönüşmüştür.

6.    Bu eğitim anlayışı; gayesini gözeten Türkiye’yi köklerine bağlı lider ülke haline getirecek kaliteli şuurlu inançlı nesiller yetiştirmeyi engellemiştir. 

Çare, materyalist eğitimde değil, milli ve maneviyatçı eğitim sistemindedir.

Bu milleti büyük millet yapan manevi dinamiklerimize dayalı, ıslahçı bir eğitim sistemini esas almalıyız. Bu ana esaslar bugün Milli Görüş tarafından benimsenmiştir. Milli Görüş her alanda olduğu gibi eğitim alanında da, “Önce Ahlak ve Maneviyat” anlayışını esas almaktadır. Allah’a ve tüm yaratılanlara karşı bir sorumluluğu olduğuna inanan, bu inancı ve anlayışı hayatının temel amacı haline getiren bir nesil yetiştirme idealidir bu. Eğitimde bu anlayışa dönmeden ülkemizde gerçek kardeşlik anlayışı, birlik ve beraberlik şuuru asla temin edilemez.

Bu bağlamda şunları teklif ediyoruz:

1.   Yürütülmekte olan materyalist ve ifsatçı eğitimden hayır gelmemiştir, gelmeyecektir. Eğitimde milletimizin temel görüşü olan MİLLİ GÖRÜŞÜN benimsediği Maneviyatçı eğitime geçilmelidir.

2.   Okul kitapları maneviyatçı eğitim esaslarına göre yeniden yazılmalıdır.

3.   Karma eğitimden vazgeçilmelidir.

4.   Nesillere manevi değerlerimiz öğretilmeli, tüm insanlığın saadetini hedefleyen aksiyon şuuru kazandırılmalıdır.

5.   Okullarımızda mutlaka ibadet yerleri açılmalıdır. Uygulamalı eğitime imkân tanınmalıdır.

6.   Eğitim sistemimiz ABD ve AB vesayetinden kurtarılmalı, batıcı anlayış terk edilmelidir. Talim Terbiye Kurulu ve diğer bakanlık birimlerde AB uzmanlarının öncülüğünde yapılan çalışmalar derhal durdurulmalıdır.

7.   Okullarda görülen ahlaki yozlaşmayla mücadele edilmelidir. Disiplin ve ciddiyet yeniden sağlanmalıdır.

8.   Kılık kıyafet uygulaması doğal ahlak esaslarına göre yeniden düzenlenmelidir.

İstikbal köklerdedir ve eğitim sistemimizde de köklerimize dönme mecburiyetimiz vardır. Milletimizin inancı, manevi değerleri bizim köklerimizdir ve Türkiye yeniden bir ulu çınar olup dünyaya hak ve adaleti bu manevi dinamiklerimizle hakim kılacaktır.

Saygılarımla…

Kaynak : 0
1000
icon

Henüz yorum yapılmadı,
İlk Yorum yapan siz olun...

anket ANKET

alinti yazarlar ALINTI YAZARLAR
hava durumu HAVA DURUMU
e-gazete E-GAZETE
sayfalar SAYFALAR
arşiv HABER ARŞİVİ
linkler LİNKLER
Bu haber ilginizi çekebilir! Kapat