Asaş, 30’Uncu Kuruluş Yıldönümü Nedeniyle Yaptığı Çalışmaları Ve 2021 Hedeflerini Gerçekleştirdiği Online Toplantı İle Aktardı. Toplantıda Konuşan Asaş Genel Müdürü Derya Hatiboğlu, İç Pazardaki Daralmaya Rağmen Avrupa Pazarındaki Talebin Devam Etmesi Sayesinde Üretimde Bir Düşüş Yaşamadıklarına Dikkat Çekti. 2020’Nin İlk Yarısında 111 Milyon Dolar İhracat Gerçekleştirdiklerini Belirten Hatiboğlu, 2020 Yılını 260 Milyon Dolar İhracatla Kapatmayı Hedeflediklerini Söyledi
ASAŞ, 30’uncu kuruluş yıldönümü nedeniyle yaptığı çalışmaları ve 2021 hedeflerini gerçekleştirdiği online toplantı ile aktardı. Toplantıda konuşan ASAŞ Genel Müdürü Derya Hatiboğlu, iç pazardaki daralmaya rağmen Avrupa pazarındaki talebin devam etmesi sayesinde üretimde bir düşüş yaşamadıklarına dikkat çekti. 2020’nin ilk yarısında 111 milyon dolar ihracat gerçekleştirdiklerini belirten Hatiboğlu, 2020 yılını 260 milyon dolar ihracatla kapatmayı hedeflediklerini söyledi.
Bu yıl 30’uncu kuruluş yıldönümünü kutlayan Türkiye’nin lider sanayi kuruluşlarından ASAŞ, 2020 yılının değerlendirmesini yapmak ve 2021 planlarını aktarmak için ASAŞ Genel Müdürü Derya Hatiboğlu’nun ev sahipliğinde online bir basın toplantısı gerçekleştirdi. ASAŞ’ın marka özünü 30 yıllık iş yapma felsefesinden ve tutkusundan yola çıkarak ’Hayatın her alanına değer katar’ olarak belirlediklerini söyleyen Hatiboğlu, pandemi sürecine dair değerlendirmelerde de bulunarak şirketin ihracattaki başarılı çalışmalarına değindi.
Yılın ilk yarısında 111 milyon dolar ihracat
6 kıtada 90’dan fazla ülkeye ihracat yapan ASAŞ, Türkiye’nin İlk 1000 İhracatçısı arasında 52’inci sırada bulunuyor. Şirket, 2019 İDDMİB İhracatın Metalik Yıldızları Ödül Töreni’nde İDDMİB İhracat Şampiyonları kategorisinde ikincilik, Alüminyum Yassı Ürünler kategorisinde birincilik ve Alüminyum Çubuk ve Profiller kategorisinde ikincilik ödüllerinin sahibi oldu. Bu yıl ihracat odaklı bir büyüme gerçekleştirdiklerini belirten Hatiboğlu, “2019’da ihracatın tüm satışlarımızdaki oranı yüzde 53 oldu. 2019 yılı toplam ihracat tutarımız 268 milyon dolar iken 2020 yılının ilk 6 ayında 111 milyon dolar ihracat gerçekleştirdik. 2020 yılı sonu rakamımızın 260 milyon dolar olmasını bekliyoruz” dedi.
"Alüminyum Ekstrüzyon’da 2020’nin ilk 10 ayında 2019’a göre ihracat hacmi yüzde 5 arttı"
Türkiye’nin 500 Büyük Sanayi Kuruluşu arasında 65’inci sırada yer alan ASAŞ’ın başarı yolculuğunun 1990 yılında bir aile şirketi olarak Gebze’de alüminyum profil üretimiyle başladığını anlatan Hatiboğlu, bugün alüminyum profil, alüminyum kompozit panel, alüminyum yassı mamuller, PVC profil, panjur ve kepenk sistemleri olmak üzere 5 ana iş kolunda faaliyet gösterdiklerini belirtti. Hatiboğlu, “Ürettiğimiz ürünlerle havacılık, enerji, uzay, otomotiv, raylı sistemler, inşaat, ambalaj, beyaz eşya gibi birçok sektöre hizmet veriyoruz. ASAŞ’ın 30 yıllık istikrarlı büyüme trendinin arkasında yenilikleri takip ederek gelecek trendleri öngörmeye çalışmak, teknolojiye yatırım yaparak müşterilerine her zaman en iyisini sunmak tutkusunun yatıyor" diye konuştu.
İş birimleri bazında değerlendirmede bulunan Hatiboğlu, sözlerine şöyle devam etti: "Alüminyum Ekstrüzyon İş Birimimizde 2020’nin ilk 10 ayında 2019 yılına göre ihracat hacmimiz yüzde 5 civarında arttı. Özellikle otomotiv, raylı sistemler ve treyler sektörleri özelinde büyüme trendimiz devam ediyor. Yurtiçi satışlarımız ise 2019 yılı ilk 10 ayına göre, pandemi nedeniyle yaşanan daralmadan kaynaklı yüzde 2 düştü. Şu anda 2020 yılını 2019’a göre benzer satış rakamlarında kapatacağımızı öngörüyoruz. Alüminyum Yassı Mamuller İş Birimimizde 2020 yılı ilk on aylık döneminde 68 bin ton seviyesinde sevkiyat gerçekleştirdik. PVC ve Panjur iş birimimizde 2020 ilk 10 ay sonuçlarımız ise 2020’nin aynı dönemine göre tonaj bazında aynı gerçekleşti. Pandemi etkisi ile mart, nisan ve mayıs aylarındaki kayıplarımızı haziran ayından itibaren kapattık ve bir önceki yılı yakaladık. Yılsonuna kadar da bu ivmenin devam edeceğini öngörüyoruz".
Hatiboğlu, 2020 yılında yurtdışı fuarların iptali ve uzun süren seyahat yasaklarının yeni müşteri kazanımları açısından olumsuz bir etki oluşturduğunu ama mevcut müşterilerini korumayı başardıklarını ifade etti. Gümrük kapılarında yaşanan yoğunluğun, tır ve konteyner bulunmasında yaşanan dönemsel problemlerin de sevkiyat süreçlerini zorlaştırdığına dikkat çeken Hatiboğlu, “Bütün bunlara rağmen Ekstrüzyon İş Birimimizde ağırlıklı olarak Almanya ve diğer çevre AB ülkelerine ihracat yaptığımızdan dolayı otomotiv sektöründeki 3-4 haftalık sipariş ötelemeleri dışında herhangi bir sorun yaşamadık. Satışlarımız Eylül ayı itibarıyla normal düzenine döndü" dedi.
"Yurtdışı talepler sayesinde üretimde azalma yaşanmadı"
Pandemi sürecinde yurtiçi pazarında ciddi bir daralma yaşandığının altını çizen Hatiboğlu, 2020’nin ikinci yarısında gerek yurtiçinde inşaat sektöründe gerekse ihracat pazarlarında gerçekleşen toparlanmayla geçen yılki satış tonajına ulaşabileceklerini öngördüklerini ifade etti. Yurtiçinde daralma yaşanan bu süreçte birkaç otomotiv müşterisi hariç Avrupa’daki müşterilerin işlerine devam ettiğini söyleyen Hatiboğlu, yurtiçi ve ihracat pazarlarına yönelik şu değerlendirmede bulundu: “Batı Avrupa, Almanya faaliyet gösterdiğimiz büyük pazarlarımızdan. Mart, nisan aylarında bu pazarlardan az da olsa sipariş almaya devam ettik. Mayıs sonrası siparişlerin artmasıyla yılın bütününde üretim açısından etkilenmediğimizi söyleyebilirim".
"ASAŞ İki yılda 22,5 milyon euro yatırım yaptı"
Büyümenin ancak yatırımla mümkün olacağını söyleyen Hatiboğlu, bu çerçevede şirketin yatırımlarına hız kesmeden devam ettiğini belirtti. 2019 ve 2020 yılında alüminyum sektörüne yönelik hizmet veren iki iş birimi için yaklaşık 22,5 milyon euroluk bir yatırım yaptıklarını söyleyen Hatiboğlu, “Alüminyum Yassı Mamuller Folyo Üretim Tesisimiz için bu yıl Almanya’dan destekleyici nitelikte hat alımlarını gerçekleştirdik. Bu hatları 2021 eylül ayında devreye almayı planlıyoruz. Alüminyum Ekstrüzyon Üretim Tesisimiz için daha hassas ve seri imalat yapabilen tam otomatik CNC tezgahları ve robot makineleri sipariş ettik. 2021 yılı ve sonrası için piyasadaki gelişmelere bağlı olarak, kapasitemizi arttırıcı yatırımlar planlayabiliriz” dedi.
Şirketin 2021 hedeflerine ilişkin bilgiler veren Hatiboğlu, şunları söyledi: “Otomotiv gibi katma değerli sektörlerde 2020 yılında yaptığımız antlaşmalar ve elde ettiğimiz tahminler doğrultusunda, Ekstrüzyon İş Birimi bütçesinde 2021’de yüzde 10’dan fazla büyüme öngörüyoruz. Pandeminin etkisiyle ambalaj ve boyalı ürünler sektörlerinde yeni fırsatlar doğacak. Bu çerçevede folyo, levha, boyalı rulo levha olarak üç ünü ürün grubuna sahip Yassı Mamuller İş Birimimizde ekstrüzyon iş biriminde de benzer bir büyüme hedefliyoruz” dedi.
"Ar-Ge’ye 17 milyon TL harcadı"
Şirketin hem Türkiye’ye hem sektöre değer katmak için çalıştığının altını çizen Hatiboğlu, bu çerçevede Ar-Ge ve inovasyona sürekli yatırım yaptıklarını söyledi. ASAŞ’ın 2020 yılındaki Ar-Ge harcamaları yaklaşık 17 milyon TL olarak gerçekleşti. ASAŞ, Türkiye’nin Ar-Ge Harcamaları En Yüksek 250 Şirketi araştırmasında da sektörün önde gelen kuruluşları arasında yer alıyor. Şirket, yurt dışında ihtiyaç olan yüksek teknoloji ve bilgi birikimi getiren projelerde tasarım ve üretim bağlamında proje ortağı olarak katma değeri yüksek ürünlerin ihracatını gerçekleştirerek ülke ekonomisine önemli bir katkı sağlıyor. Şirketin şu anda aktif olarak Avrupa Birliği’nin Horizon 2020 araştırma ve yenilik programı çerçevesinde gerçekleştirilen FORGE, INOVA, RETROFEED, MARBEL projelerinde yer aldığını hatırlatan Hatiboğlu, bu projelerle sürdürülebilir üretim sistemleri, akıllı fabrikalar, endüstri 4.0, döngüsel ekonomi, geri dönüşüm, elektrikli araç batarya sistemlerinin geliştirilmesi, raylı sistemler sektöründe yüksek performans sağlarken karbon emisyonunun azaltılması gibi alanlarda katkı sağladıklarına dikkat çekti.