Son 2 yıldır Büyük Britanyalı pilot Lewis Hamilton ve takımı Mercedes'in büyük üstünlüğüyle geçilen Formula 1 Dünya Şampiyonası'nda 2016 sezonu, 20 Mart'taki Avustralya Grand Prix'siyle start alacak.
Organizasyon, başta sıralama turları formatı olmak üzere yeni sezonda bazı yeniliklerle izleyicilerin karşısına çıkacak.
Yeni sezonda en dikkati çeken değişim, sıralama turlarında yaşanacak.
Yeni formatta yavaş sürücüler, seans sonunda değil seans içinde 90 saniyede bir elenecek. Buna göre, her seansın yaklaşık yüzde 40'lık bölümü tamamlandıktan sonra en yavaş pilot, sıralama turlarına veda edecek.
Geçen yıldan farklı olarak Azerbaycan ve Almanya Grand Prix'leri de takvimde yer alıyor. Azerbaycan, ilk kez organizasyona ev sahipliği yapacak, Almanya ise bir yıl aranın ardından Formula 1'e dönecek.
Bu yıl ayrıca Renault fabrika takımı da 5 yıl sonra pistlere dönecek. Son 5 sezondur mücadele eden Lotus takımını satın alan Renault'nun yeni aracı R.S.16'nın direksiyonuna, Danimarkalı Kevin Magnussen ve Büyük Britanyalı Jolyon Palmer geçecek.
2016'da Mercedes motoru kullanacak Manor takımıyla anlaşan 23 yaşındaki Rio Haryanto, Formula 1'in ilk Endonezyalı pilotu oldu.
2.4 litre hacmindeki atmosferik V8 yerine 1.6 litrelik turboşarjlı hibrit V6 motorların kullanılmaya başladığı 2014 sezonundan beri zorlanan üreticiler, geliştirme kısıtlamalarının gevşetilmesiyle Mercedes ile aralarındaki farkı kapatmayı umuyor.
Bu sayede rakiplerinin gerisindeki Renault ve Honda'nın, yaklaşık 70 beygir fazladan güç elde ettiği, pistin en kuvvetlisi Mercedes'in ise 1000 beygir barajına yaklaştığı tahmin ediliyor.
Formula 1'in lastik sağlayıcısı Pirelli, sert, orta, yumuşak ve süper yumuşağın dışında ultra yumuşak hamurlu lastiği de bu sezon takımların kullanımına sunacak.
Pirelli bu yıl ayrıca her yarış için 2 yerine 3 lastik seçeneği sunacak. Takımlara, yarış içinde bunlardan 2'sini kullanma zorunluğu getirilecek.
Kaynak: AA
Henüz yorum yapılmadı,
İlk Yorum yapan siz olun...