10 yıldan beridir Devlete ve Millete on milyonlarca dolar zarar veren ve vermeye de devam edecek olan, 25 milyonluk bütçeyle yapılması planlanan ancak bittiğinde 250 milyon dolara mal olan Formula 1 pistinin son durumunu İBB Meclis gündemine taşıyan Kadıköy Belediyesi ve İBB Meclisinin CHP’li Üyesi Mesut Kösedağı hazırladığı yazılı soru önergesini İBB Meclisinde okuyarak İBB Başkanı Kadir Topbaş’a hitaben şunları söyledi ve şu soruları sordu; “Büyük hesaplama ve maliyet yanlışları, pazarlama hataları, sponsorluk ve reklam yönetmelikleri bile incelenmeden yapılan F1 PİSTİ Türkiye’nin tanıtımına ters etki yaptığı gibi milletimizin vergilerinin de yanlış kullanılmasına neden olmuştur. Bütün bu gelişmeler ışığında; İBB hala adı gecen şirkette hisse sahibi midir? Sayın Kadir Topbaş bu şirketten hak ediş almakta mıdır alıyorsa bu ne kadardır? Şirketin 2014 yılı kar zarar tablosu nedir? Şirket şu ana kadar ortaklarına kar payı dağıtmış mıdır? Pisti kiralayan firma kiralarını zamanında yatırmakta mıdır?”
İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Meclisinin 2015 yılı Ocak ayı toplantılarında İBB Meclisinin CHP’li Üyeleri Mesut Kösedağı, Soydan Alkan, Murat Tercan, Deniz Erzincan, Nezih Küçükerden, Tarık Balyalı, Eyüp Birgün ve Av. İsa Öztük’ün imzaları ile İBB Meclis Başkanlığına sunulan ve oy birliği ile Başkanlık Makamına havale edilen yazılı soru önergesi:
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Meclis Başkanlığı’na
2005 yılında ilk Formula 1 yarışı düzenlendiğinde Gençlik ve Spor Bakanı tarafından, “Ülkemize yıllık 65 milyon dolar gelir getirecek” diye 25 milyonluk bütçeyle yapılması planlanan ancak bittiğinde 250 milyon dolara mal olan Formula 1 pisti, Formula İstanbul Yatırım AŞ tarafından basından aldığımız bilgilere göre 2023 yılına kadar kamuoyunda İNTERCİTY olarak bilinen Eylül Tarım Oto Kiralama AŞ’ye 125 milyon dolara kiralanmıştır. Pistin yapım aşamasında aralarında eski İTO Başkanının da bulunduğu 17 kişiye Formula İstanbul Yatırım AŞ’yi “15 MİLYON DOLAR’’ zarara uğrattıklarından dolayı 7,5 yıla kadar hapis cezası istenmiştir. Sermayesini sürekli arttırarak zararı kapatmaya çalışan Bakanlık ve şirket yine zararı kapatmak için TOBB, İTO, İl Özel İdaresi ve konusu dışında olmasına rağmen İBB’yi FORMULA İSTANBUL YATIRIM AŞ’ye ortak ederek sürekli artan pist yapım maliyetini karşılamak istemiştir.
Adı son olarak 301 madencimizin hayatını kaybettiği SOMA maden faciasında ailelere 5 milyon TL yardımla gündeme gelen şirketin internet sitesi bile kapalıdır. Tam bir hayalet şirkete dönüşen kısa adı FİYAŞ olan şirketin şu an faaliyet durumu bilinmemektedir. Son bilgilere göre şu anda İBB’nin Formula İstanbul Yatırım AŞ’de yüzde 10 hissesi bulunmaktadır. Kiralandığı 2012 yılına kadar sürekli zarar eden şirketin pistinde hatırlanacağı üzere bir dönem inekler otlamıştır. Büyük hesaplama ve maliyet yanlışları, pazarlama hataları, sponsorluk ve reklam yönetmelikleri bile incelenmeden yapılan F1 PİSTİ Türkiye’nin tanıtımına ters etki yaptığı gibi milletimizin vergilerinin de yanlış kullanılmasına neden olmuştur. Bütün bu gelişmeler ışığında;
1 1.İBB hala adı gecen şirkette hisse sahibi midir?
2. Sayın Kadir Topbaş bu şirketten hak ediş almakta mıdır alıyorsa bu ne kadardır?
3. Şirketin 2014 yılı kar zarar tablosu nedir?
4. Şirket şu ana kadar ortaklarına kar payı dağıtmış mıdır?
5. Pisti kiralayan firma kiralarını zamanında yatırmakta mıdır?
Önergemizin başkanlık makamına gönderilmesini arz ederiz.