Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumuna (BTK) 2015'te gelen şikayetlerin yüzde 47,3'ü mobil hizmetlere yönelik oldu. Mobil sektörde en fazla şikayetin faturalardan kaynaklandığı belirlendi.
AA muhabirinin BTK verilerinden derlediği bilgiye göre, geçen yıl kuruma iletilen şikayet sayısı bir önceki yıla göre yüzde 30 artarak 91 bin 374'e yükseldi. Sektörel bazda şikayetlerin dağılımına bakıldığında, en fazla tüketici şikayetinin yüzde 47,3 ile mobil hizmetlerle ilgili olduğu görüldü. Şikayetlerin yüzde 33,7'si internet, yüzde 10,2'si uydu platform, yüzde 8,2'si sabit telefonlar alanında gerçekleşti.
Geçen yılın son çeyreğinde kuruma iletilen şikayet sayısı ise bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 16 artışla 24 bin 830 oldu. Sektörel bazda en fazla tüketici şikayeti yüzde 45 ile mobil hizmetlerde görülürken, şikayetlerin yüzde 37'sinin internet, yüzde 9'unun sabit telefonlar, yüzde 9'unun uydu platform alanlarına yönelik olduğu belirlendi.
Söz konusu dönemde 1 milyon abone başına ortalama internet servis sağlayıcılığı hizmetine yönelik 950, uydu platform hizmetlerine yönelik 530, sabit telefon hizmetlerine yönelik 191, mobil elektronik haberleşme hizmetlerine yönelik 151 ve kablo TV hizmetlerine yönelik 91 tüketici şikayeti geldi.
Kaynak: AA
Henüz yorum yapılmadı,
İlk Yorum yapan siz olun...