Beşiktaş Kulübü, açılışı için geri sayıma başlanan yeni stadı Vodafone Arena'nın maliyetini sponsorlardan çıkaracak.
Vodafone Arena için 350 milyon liralık bir harcama yapan siyah-beyazlı kulüp, arka arkaya yaptığı sponsorluk anlaşmalarıyla bu rakamın üzerinde bir gelir elde edecek.
Beşiktaş Kulübü, Dolmabahçe'deki yeni stadının isim sponsorluğu için Vodafone ile 15 yıllığına 111 milyon dolara anlaşma sağlarken, İngiliz firması stadın teknolojik altyapısı için de 10 milyon doları aşan bir yatırımda bulundu.
Tribün sponsorlarından DenizBank'la 4,5 milyon dolara 5 yıllığına anlaşan siyah-beyazlı kulüp, yine aynı süre için Spor Toto'yla da 50 milyon lira karşılığında el sıkıştı.
Beşiktaş'ın, bu anlaşmalarla sadece sponsorlardan elde edeceği gelir 380 milyon liranın üzerinde olacak.
Dolmabahçe'deki eski stadından yıllık 10 milyon liraya yakın bir gelir elde eden siyah-beyazlılar, Vodafone Arena'da sadece loca ve VIP koltuk satışıyla söz konusu rakamın 5 katının üzerinde bir kazanca ulaşacak.
Toplam 41 bin 903 kişi kapasiteli stat, birçok yönden dikkati çekiyor. Beşiktaş'ın yeni evi, Avrupa ve Amerika'nın birçok yeni stadında hayata geçirilen zengin içerikli dijital ekran çözümleri ile geniş kapsamlı mobil ve internet ağıyla donatıldı.
Vodafone Arena'da sadece futbol oynanmayacak. Stat aynı zamanda eğlence merkezi de olacak. Dolmabahçe'deki stat konser arenası, yaşam alanı ve moda merkezi olarak da hizmet verecek.
Türkiye'nin en büyük Beşiktaş Müzesi ve siyah-beyazlıların resmi ürünlerini satan Kartal Yuvası mağazası da statta yer alacak.
Beşiktaş, Vodafone Arena'da karşılaşmalarını deniz seviyesinin altında oynayacak.
Yeni statta saha zemini deniz seviyesinin altında bulunurken, siyah-beyazlı ekip karşılaşmalarını eksi 3,5 metrede yapacak.
Kaynak: AA
Henüz yorum yapılmadı,
İlk Yorum yapan siz olun...