İSTANBUL BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ MECLİS BAŞKANILĞI’NA
Konu: İstanbul bisiklet şehri olabilir mi?
Sağlık Bakanlığı bisiklet kullanımı için web sitesindeki yazısında “
Toplumda fiziksel aktivitenin teşviki için en iyi yöntemlerden biri kuşkusuz bisiklet kullanımıdır. Bisikletin yaygınlaştığı ülkelerde bulaşıcı olmayan hastalıklar azalıyor be beklenen yaşam süresi artıyor. Ayrıca bisiklet, iyi bir fiziksel aktivite aracı olmanın yanı sıra çevrenin korunması, daha sağlıklı yaşam alanlarının oluşturulması yolunda da önemli avantajlar sağlıyor” demektedir. Peki İBB bu durumunda ne yapıyor?
İstanbul’un bisiklet şehri olabilmesi için İBB öncelikle vizyonlu bir bisikletli ulaşım strateji planına sahip olması gerekir. Çevre, ulaşım, sağlık ve turizm için bisiklet kullanımının faydaları düşünürsek İBB’nin bu konu da neden yeterli girişimlerde bulunulmadığını anlayamıyoruz.
Çözüm önerileri ve sorularımız;
Öncelikle yapılması gereken mevcut olan bisiklet yollarının bakımı ve bu yolların kullanımının arabalarını park ederek engelleyen araç sürücülerine arabalarını park edememesi için bir yol ayrımı düzenekleri kurulması yada cezai yaptırımların daha çok uygulanması gerekmektedir. Ayrıca mevcut olan bisiklet park alanlarının da sık aralıklarla bakımdan geçmesi gerekmektedir.
Maalesef birçok başka konuda olduğu gibi bisiklet kullanımını yaygınlaştırma konusunda da İstanbul, dünyadaki benzer metropollere göre çok kötü bir karneye sahip. Toplumumuzu bisiklet kullanımı koşunda bilinçlendirmek ve bisiklet kullanımı için motivasyon arttırıcı görseller, reklamlar hazırlanıp, yarışmalar ve turlar düzenlenebilir. Bisiklet sporuna okul çağımızdaki gençlerin ilgisini çekip gelecekteki toplumun bisiklet konusunda daha bilinçli olmasını sağlayabiliriz.
Belediyemiz İstanbul’un bisiklet şehri olabilmesi için bisikletlilere kucak açması gerekir. Güvenli bisiklet yolları ağı kurarak, güvenli bisiklet park yerleri oluşturularak ve toplu taşıma araçlarının bisikletli entegrasyonunu sağlayarak yapabiliriz. Tarihi yarımada da bir bisiklet ağı yolu kurulması hem turizm açısından olumlu katkıları olabilir, hem de tarihi yarım adanın trafik ve egzoz yükünü azaltmaya yardımcı olabilir.
San Francisco’nun ünlü Golden Gate köprüsü bisiklet ulaşımına açıktır. İstanbul’un 3 Boğaz köprüsü için güzel bir örnek olabilir. İstanbul sahillerindeki devlet mülkiyetinde olan alanların denize bakan tarafı yaya ve bisiklet ulaşımına açılmasın da seçenekler arasında olabilir.
İBB bisiklet ulaşımını geliştirmek için ne yapmakta ve gelecek için planı var mı?
İstanbul kaç km bisiklet yoluna sahip ve gelecek hedefiniz bu konuda nedir?