İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Meclisi 2017 yılı Şubat ayı Meclis toplantılarında İBB Meclisi CHP Üyeleri Ümüt Yurdakul, Handan Kantar, Nebahat Yıldırım, Musa Keleş, Servet Baylan ve Hasan Tapan imzaları ile meclis başkanlığına sunulan ve oy birliği ile Başkanlık Makamına havale edilen önerge:
İBB MECLİS BAŞKANLIĞINA
Konu: D100 Karayolunda kaldırılan emniyet şeritleri. 17-02 -2017
D 100 karayolunun, Edirne-Avcılar arası bölümü ile Kartal-Ankara arası bölümü hariç diğer bölümleri Büyükşehir Belediyesi'ne devredilmiştir. Eski adıyla E5 karayolu yeni adıyla D100, İstanbul’u boydan boya geçen bir yol. Günün her saati neredeyse dolu ve trafik her daim sıkışık. Özellikle metrobüs hattı yapıldıktan sonra, yol şeritlerin daraltılması ve emniyet şeritlerinin ortadan kaldırılması yeni sorunları da beraberinde getirmiştir. Trafiğe yönelik bir uygulama olsa da insan hayatı için önemli olan herhangi bir acil durum da, sağlık sorunun da, yangında yâda güvenlik uygulamasında önceliği olsa bile ambulans, itfaiye ve kolluk görevlilerin araçları emniyet şeridi olmadığı için geç kalmakta, insan hayatını olumsuz etkilemektedir.
Bunun en önemli nedenlerinden biri, D100 karayolunun büyük bir bölümünde emniyet şeridinin olmamasıdır. Kimse başına gelsin istemez ama bu kişi yurttaşlarımızla birlikte, siz, biz, yakınlarınız, ülkenin önemli bir kişisi de olabilir. Olay bu kadar önemlidir.
Bu bağlamda aşağıdaki sorularımızın yazılı olarak cevaplandırılması için başkanlık makamına havalesini saygılarımızla arz ederiz.
1-Günün her saati trafik problemi yaşayan bu yolda Ambulans, İtfaiye ve diğer kolluk görevlilerinin araçları, acil durumlarda nasıl ilerleyeceklerdir?
2- İstanbul’da E5 dışında ki güzergâhların hangilerinde emniyet şeritleri kaldırılmıştır? Gerekçeleri nelerdir? Bu kararı kim ve hangi tarihte almıştır?
3- E-5 karayolundaki mevcut şerit genişlikleri Uluslarasın karayolu standartlarına uygun mudur? Uygunsa, söz konusu uluslararası standartlar nelerdir?
4- İstanbul için Deprem Master Planında er alan, acil yollar listesinde E 5 karayolu var mıdır? Varsa bu durumda nasıl kullanılacaktır?
5- Söz konusu yolu da içine yer alan bölgesel ulaşım proje çalışmaları var mıdır? Varsa ne durumdadır?